Sista dagen i Kalamata

Idag vaknade vi till en nästan helmulen dag. Nästan. Det var varmt och skönt, som vanligt, men solen kom bara fram då och då ur sin molngömma.

Jag började dagen med det morgondopp före frukost som jag absolut skulle kunna vänja mig vid att ta varje dag!

Efter frukosten gick vi upp på rummen och packade ihop våra grejer. Detta eftersom vi behövde checka ut före klockan elva.

Vi samlades sedan på stranden för ett parti yatzy och en liten tävling i vem som kunde kasta macka bäst. Det visade sig vara Martina (6 hopp).

Per och jag gick sen upp och lade oss kring poolen. Jag körde slut på korsordstidningen och Per läste.

Runt omkring oss såg vi hur trädgårdsmästarna kom in och började jobba i häckar och buskage. Jag gissar att de gör det så här mellan det att gästerna checkat ut och checkar in. De verkar ha bra koll för det är fint överallt. I träden hänger granatäpplen och jag fascineras.

Lunchen intog vi så sent vi kunde. Idag tog Per sliders och jag gav mig på en grekisk sallad utan fetaost (pga gallstenen). Jag fick peta bort massvis av oliver och paprikor men jag fick äta många goda tomater! Sen gick vi tillbaks till solstolarna runt poolen.

Vi duschade och gjorde oss redo sen begav vi oss till flygplatsen.

Där fick vi vänta bra länge bara för att ta oss fram tio meter. Efter 1,5 timme var vi dock inne vid gaten. Vi summerade vår vecka som en lyckad semester!

Nu hoppas jag att flyget går finfint och så hörs vi från Sverige i morgon!!